Brief
Firma miała na celu rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej przy jak najmniejszym nakładzie dodatkowej pracy przy jej bieżącej obsłudze
Stwierdziłem, że pierwszym krokiem będzie przeniesienie sklepu z dotychczasowej platformy (Woocommerce) na Prestashop, która domyślnie ma dużo więcej możliwości, jeśli chodzi o dostosowywanie sposobów wysyłki oraz płatności dla poszczególnych rynków.
Drugim krokiem było odpowiednie zintegrowanie sklepu z firmami kurierskimi, zewnętrznym magazynem obsługującym wysyłki oraz systemem sprzedażowym.
Rezultat?
- Wzrost przychodów z internetowej sprzedaży zagranicznej o 134%
- Obniżenie kosztów wysyłki zagranicznej nawet o 35%
- Obsługa zamówień niemal z całej Europy
- Ograniczenie czasu przeznaczanego na logistykę i księgowość do minimum
Dostosowany do urządzeń mobilnych
W sytuacji, kiedy większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, szczególnie ważne jest jej przystosowanie do wyświetlania również na mniejszych ekranach.
Na miamiko.com każdy element strony został zaprojektowany z myślą o responsywności – począwszy od strony głównej, przez produkty, aż do samego koszyka i procesu zamówienia.
Zastosowałem również prostą nawigację oraz system filtrów produktów, żeby jak najbardziej zmniejszyć liczbę kroków, które potencjalny klient musi wykonać w celu dokonania zakupu.